my new car.....

jeff99gtp

Well-known member
Joined
Sep 9, 2008
Messages
396
Reaction score
0
i am a happy new 1G owner. i have been looking for a new go fast have fun car for a bit now and so i started looking at dsms and my friend of mine found one for me, so last saturday morning we went and looked at it and a couple of hours later i got a 93 6 bolt swap gsx!! but im not a complete newbe when it comes to dsms, i have helped a couple of my friends work on their dsms.

but my car has a freshly rebuild 6 bolt
SCM61 turbo
web 272
brian crower springs and retainers
3 inch thick fmic
turbo back and all of the other goodies.
it has a 4 bolt rear end waiting to go in along with a brand new 2900 plate

so on sunday morning i started to work on it, first thing i did was a boost leak test and i found a huge leak, welded up that on the upper intercooler piping, then i sold my friends 2g maf off of his car sense it doesnt work right now, and stopped venting the bov. car pulls much harder and better now. just gotta work out the studder before boost. going to do another boost leak test, and change plugs to start with and go from there.

but for some mods that im going to do is get eculink, bigger injectors and some corn and see what kinda damage i could do with that set up.

but now here is the shitty part........ So I really wanted to drive the gsx to work one day after school but its parked at my buddies garage and the key is in his appartment. So I call him up and he said that no one is going to be home for it, so i was like whatever. but after work i stop by to show some of my friends and he comes out to me and was like dude i got some bad news, i was said what happened to it. heres what happened, he thought he would be a nice guy and drive it up to work and give it to me sence he found out that he didnt work that day. so he goes and starts up the car lets it warm up and while he was letting it warm up he checked the fluids and then he took off. once he hit about 35mhp the hood came up and smaked the windsheild and roof, messing up alot of stuff. but what happened is that sence it has a fmic on it the guy before me had to relocate the hood latch, and he just tacked it into place and well that broke on my friend when he was driving. but he said that he will replace everything. so stuff happens and then you move on.

so right now im in the process of swapping the 4 bolt, redoing the IC piping with some T bolt calmps, dsmlink V2, walbro 255 with rewire, getting 2 12 inch slim fans, do another boost leak test, and tune that bitch!

but here is a pic before the hood thing......

 

IDAFC21

WOW.
Super Moderator
Donating Member
Joined
May 23, 2007
Messages
39,744
Reaction score
286
Location
Avondale, AZ
damn. sucks about the hood thing.

looks like a fun car tho :bigthumb:
 

Runtz52

Runs like a turtle with downs syndrome
Joined
Oct 7, 2008
Messages
4,587
Reaction score
2
Location
Manhattan
i do like them 1G's, good luck gettin her fixed
 

epik_x

Well-known member
Joined
Jun 22, 2008
Messages
977
Reaction score
0
Location
Elgin
Yup 1gs are awesome. How much did you pick it up for if you dont mind me asking?
 
OP
J

jeff99gtp

Well-known member
Joined
Sep 9, 2008
Messages
396
Reaction score
0
wow not going to lie i totally forgot about this thread. haha well i got the car for 3300 witha shit ton of parts and a rebuilt 6 bolt in it. going to start really wrenching on her this end of the week.

mike let me know when you wanna do the swap.
 

60DegreeVVT

Stormtrooper
Joined
Jul 28, 2009
Messages
77
Reaction score
0
Location
Aurora
that sounds like one bad ass project. what are you going to do about the roof? is it dented that much?

got some pics after?
 
OP
J

jeff99gtp

Well-known member
Joined
Sep 9, 2008
Messages
396
Reaction score
0
yaa it is a project alright. but i havent taken some pics of the aftermath i will tomorrow. but we alreaady started fixing the roof (we are just going to bondo it). but this weekend we are going to get alot done on it hopefully. i will have to post up some pics of the progress of it.
 

1000hpSupra96

"Boostin The Supra"
Joined
Mar 29, 2009
Messages
47
Reaction score
0
Location
Ohio
another dsm lol i see too many of those! but congrats and make it unique!
 
OP
J

jeff99gtp

Well-known member
Joined
Sep 9, 2008
Messages
396
Reaction score
0
thanks! but tomorrow is where i will be doing a shit ton of work to it. i will have to take pics and post it up for you all.
 

Create an account or login to comment

You must be a member in order to leave a comment

Create account

Create an account on our community. It's easy!

Log in

Already have an account? Log in here.

Top Bottom